Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce Google
Witryna firmowa to wizytówka w sieci każdego przedsiębiorstwa. Nie wystarczy jednak jej stworzenie i zadbanie o to, by była estetyczna i pełna perswazyjnych treści, żeby pozyskiwać przy jej pomocy nowych klientów. Musi ona być przede wszystkim dla nich widoczna. Zatem w pierwszej kolejności należy wdrożyć pozycjonowanie w Google. Sprawdź, co to.

Pozycjonowanie, czyli walka o top 10 w wyszukiwarce

Celem pozycjonowania jest osiągnięcie dla danej strony miejsca w pierwszej dziesiątce odnośników wskazywanych przez wyszukiwarkę po wpisaniu w nią pewnych tzw. słów kluczowych. Są to wyrazy, którymi posługuje się internauta, kiedy szuka w sieci firm mogących zaspokoić jego potrzeby. Analizy zachowań użytkowników jednoznacznie wskazują, że klikają oni niemal wyłącznie w linki wyświetlane w najwyższej strefie. Propozycje spoza top 10 skazane są praktycznie na brak ruchu. Dlatego tak ważne jest, by witryna firmowa plasowała się wśród dziesięciu najwyższych miejsc, a najlepiej osiągnęła podium, bo działa tu zasada, że im lepsza lokata, tym większa liczba odwiedzin.

Dlaczego ruch na stronie jest tak ważny?

Ruch to wejście na witrynę przez potencjalnego klienta, czyli realna szansa na przedstawienie mu swojej oferty. Bez tego nie ma szans na notowanie zadowalającego poziomu sprzedaży i generowanie wysokich zysków. Gra jest zatem warta świeczki. Pozycjonowanie stron jest działaniem, które pozwala odbiorcy zauważyć istnienie danej firmy oraz zapoznać się z jej katalogiem sprzedażowym czy też wachlarzem proponowanych usług.

Jakie działania pozwalają osiągnąć szczyt?

Żeby znaleźć się na szczycie Google, należy wykonać szereg czynności, które sprawiają, że dana strona staje się atrakcyjna dla robota wyszukiwarki, który przyznaje punkty. Im więcej dany portal ich zbierze, tym wyżej będzie wyświetlany link prowadzący do niego. Wśród działań podejmowanych przez specjalistów jest aktywność dotycząca aspektów stricte związanych z daną wizytówką przedsiębiorstwa. Są to m.in.:
  • optymalizacja parametrów technicznych,
  • usunięcie zdublowanych treści,
  • zamieszczanie wysokiej jakości tekstów sformatowanych wg. zasad SEO.
Żeby osiągnąć sukces, należy też działać poza obrębem witryny. Istotną częścią pozycjonowania jest budowanie rozległego systemu poleceń, czyli tzw. link building. Polega on na zamieszczaniu w sieci artykułów z pewnymi frazami kluczowymi, które są jednocześnie odnośnikami do danej strony. Roboty wyszukiwarki natrafiając na taki link, traktują go jako zaproponowanie atrakcyjnego miejsca w internecie (które warto odwiedzić) przez innego użytkownika, za co przyznają punkty.

Wejdź na szczyt z fachowcami!

Zdobycie pierwszej trójki w wyszukiwarce to prawdziwa sztuka. Wyzwaniu temu mogą podołać wyłącznie doświadczeni specjaliści dysponujący szeroką wiedzą, umiejętnościami i mający rozeznanie w trendach internetowych.